tiistai 14. toukokuuta 2013

Still in onepiece

Består fortfarande av två personer och har alltså inte farit och föda fast det varit tyst här på bloggen. Skulle dock inte ha något som helst emot det, men kom just från rådgivningen och rådgivningstanten ansåg att bebben ännu inte är fixerad, så knappast någon förlossning ännu på en tid... Men mitt hb och blodtryck skulle kunna tyda på att det närmar sig, tyckte hon. Hb 124 och RR 123/68 !! Jag vet inte om jag någonsinn haft så högt blodtryck!
Lyckans jag har ju också lyckats dra på mig en förkylning, så det lär väl också vara en sak som gör att inget händer på förlossningsfronten åtminstone innan jag är frisk.. Njöt tydligen för mycket av det varma vädret under veckoslutet, även om jag helst inte vill erkänna att man blir sjuk av det..

Annars for veckoslutet i att packa "onödiga" saker i flyttlådor, kolla ishockey, kolla vårt hus som börjar bli klart från utsidan och såklart med att fira mödrarna. Är så tacksamma över alla mödrar jag har och även över att jag snart själv kommer att vara en.

Flyttlådorna som pryder vårt hem... Lite svårt nog att börja packa tre månader på förhand, men våra föräldrar har nog säkert rätt i att det är bra att packa bort så mycket som möjligt nu eftersom vi inte alls vet hurudan ork vi har sedan när det gäller.

Huset har på några veckor förvandlats till ett "färdigt" hus på utsidan, men insidan är nog ännu låångt från klart. 

Ei kommentteja: