perjantai 3. toukokuuta 2013

Babykorgen

Flyttade mej tillbaka till sängen en fyratiden, var för varmt på soffan, och lyckades sedan få tag på sömnen. Tur att jag inte måste någonstans tidigt på morgonen, utan kunde sova ikapp mig då istället.

Här är alltså det färdiga resultatet på gårdagens syande. Måste säga att jag är supernöjd!



Babykorgen har vi fått låna av vår gammelmoster (eller hennes barn/barnbarn) i Sverige. I den kommer lillen att få spendera sina första månader. Med korgen följde ett rosa och ett blå tyg att spänna runt, och det rosa tyget skulle kanske ha varit mest logiskt att använda i vårt fall eftersom det är en flicka som ska ligga i den. Men jag har blivit lite "halv-allergisk" mot rosa nu när det kommer till kläder och tyger åt vår dotter. Visst går det bra med lite rosa, men något helrosa har jag plötsligt lite svårt med. Färgrannt får det gärna vara, men det är helrosa som inte riktigt "nappar". I klädesväg har jag hittills bara sett ett märke som har fina helrosa kläder och det är KappAhls Newbie märke.
408005_F_02.png435529_F_02.png





421123_F_02.pngAnnars har det märket så ootroligt söta kläder att jag antagligen kommer att ösa en hel del pengar på dem här i framtiden... Hittills har jag kunnat hålla mig (pga att jag hållit mig från att besöka butiken), men tur har vi fått ärva lite av systersonen och idag hade också mamma köpt en fin body därifrån.





Ei kommentteja: