maanantai 20. toukokuuta 2013

Lite moln i solskenet

Jag trodde ju redan att jag skulle klara mig utan någon graviditetshepatos, men kommer jag inte igår på morgonen plötsligt på att jag står och skrapar armarna, bröstet och magen... Mot kvällen står jag också och drar fötterna mot varje matta jag går på och ååh vad skönt det är att stå och gnugga händerna i handduken varje gång jag tvättat dem... Ring, ring till rådgivningen imorse och pick, pick, blodprov på labben en timme senare. Hoppas ju såklart på att det bara ska vara "vanlig" klåda, men sannolikheten säger tyvärr annorlunda eftersom både min mamma och syster har haft det under deras graviditeter. Nå, jag klarade mig sju veckor längre än min syster, så värre kunde det vara!

Annars var veckoslutet underbart! Vi har njutit av sommaren, grillat, tittat på slutspelen i ishockey vm, haft superrolig kväll i åivo på eurovision "kisa-studio", varit på födelsedagsfest i öja och fortsatt packa ner lite saker här hemma. Veckoslutet får 10 i betyg, trots att klådan började..

Ei kommentteja: