tiistai 14. toukokuuta 2013

Lista

Har inte gjort någon lista ännu under graviditeten, (så jag kopierade en som Lotta hade fyllt i under hennes graviditet.)

Halsbränna: Mycket lite. Någongång i mitten av graviditeten tror jag..
Ryggbesvär: Förvånansvärt lite med tanke på hur min rygg annars kan vara besvärlig. Nu mot slutet börjar det kännas lite mer.. Har nu några morgnar vaknat med mensvärksliknande smärtor i nedre ryggen.
Bäckenbesvär: Foglossning i höfterna (hör de till bäckenet?)
Muskel och vadkramp: Kommer inte av sig själv, men om jag sträcker benen, fötterna, nacken, jaa vilken kroppsdel som helst, så krampas det direkt.
Åderbrock: Lite på vaderna...
Nästäppa: Ingen alls!
Urinvägsinfektion: Snart 37 veckor fulla av graviditeten och ingen so far!! Undrar om jag nånsin varit såhär länge utan?...
Känsligt tandkött: Lite, men det har jag annars också.. Är lite för hårdhänt tror ja...
Bättre hy och hår: Har egentligen inte märkt någon skillnad.
Illamående: OM ja har haft! I början konstant.. Efter vecka 14 avtog det för att sedan komma på nytt i slutet av andra trimestern. Nu har jag ibland, mest på nätterna...
Viktökning: ca 10 kg hittills
Trötthet: Väldigt mycket i början, sedan har det kommit i vågor och nu i slutet börjar det tillta igen.
Upp och ner i humöret: Heh... Fråga sambon... ;)
Strimmor på magen: Nej, inte än och hoppas det fortsätter så.
Putande navel: Övre delen putar. Wierd...
Svullnader: Njae.. Ganska lite.
Yrsel: Senast för en vecka sedan!
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Har inte mätt kroppstemperaturen så ofta, men svettas gör jag varje natt!..
Blodbrist/ järnbrist: Hb:n har varit lite för låg sedan mitten av graviditeten, men nu börjar det ju ta sig! :)
Sammandragningar: Jep.. Lite jär som täär under graviditetens gång.. Nu i slutet tycker jag nästan att magen är mer skarp än mjuk. Nu bara de riktiga sammandragningarna skulle sätta igång ordentligt också...
Sömnproblem: . . . . . . hatar nätter . . . .
Nytt konstigt matbehov: Allt med vitlök tycker jag är ovanligt gott.

Ei kommentteja: