tiistai 7. toukokuuta 2013

Läkarbesöket

Allt var i sin ordning med bebisen. Hon blev uppskattad till 2,7kg och undersökningen (som jag har hört att skulle göra ont pga att de vrider och "gräver") var ju en helt vanlig inre undersökning som tog 10 sekunder. Det var sista besöket på mödrapolin ifall allt går som det ska nu resten av tiden. Nu är det bara att komma och föda tyckte de!
Primaspan medicinen får jag nu äntligen sluta med. Så skönt! Nu kan jag äta när som helst på natten utan att tänka på att magen ska vara tom på morgonen och nu kan jag också stiga upp och äta morgonmål hur tidigt eller sent som helst utan att behöva tänka att ta medicinen 15 minuter innan jag äter och helst samma tidpunkt varje dag.

Har sedan gårkvällen kollat min mejl säkert 200 gånger (utan att överdriva) i förhoppning om att magbilderna skulle vara färdiga. Och för en stund sedan fick jag mejl att de snart borde hittas på ett "moln"! Can't wait!!!!

1 kommentti:

Sara S. kirjoitti...

Undrar varför du tagit primaspan? Jag tog det oxå under sista graviditeten som ett försök att få babyn att bli lite större..bättre blodflöde-mera näring åt babyn, men funkade inte riktigt tror jag, även om Hanna ändå var vår största baby; hela 2,7 kg, född i v.40+1 :)
Lycka till med slutspurten!