keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

30+0

Idag är 3/4 avklarad av graviditeten. 69 dagar kvar till BF. Dagen fick dock en dålig start redan förra natten då jag vaknade av att jag inte riktigt kunde andas pga ett tryck i bröstet. Har tidigare haft lite liknande och då har det berott på att någonting i bröstkorgen farit i lås. Då har det hjälpt lite att knaxa ryggen, så jag hörde med rådgivningen ifall jag kunde göra det nu. Hon tyckte jag skulle avvakta och se hur det blir under dagen och ringa mödrapolikliniken ifall det inte blir bättre. Trots en promenad till kyrkan, på skolgudstjänst, så blev det inte bättre och jag ringde mödrapolin som i sin tur skickade mig till hälsovårdscentralen. Där fick jag ligga fastkopplad i ekg-maskinen, blev tappad på blod, imatad panadol 1g och annan medicin mot halsbränna. Alla provsvar såg bra ut och läkaren kunde konstatera att det antagligen är fråga om någon form av låsning. Men jag fick inte fara och knaxa upp den.. Så nu är det bara att hoppas att det snart blir bra av sig själv. Är lite orolig för hur jag kommer att sova inkommande natt eftersom alla liggställningar trycker på lungorna.. Nå, läkaren skrev sjukledigt så jag behöver i alla fall inte fara till arbetet imorgon. Så lite vakande är kanske inte så farligt..

Ei kommentteja: