tiistai 9. huhtikuuta 2013

Tacka? och ta emot

Hade växtkontroll på babyn imorse och allt var som det skulle. Skönt. Jag däremot har under den senaste veckan börjat lida av värre och värre foglossning, som också gör att nattsömnen blir knapp. På mödrapolin tyckte de att det knappast kommer att bli bättre (yes..) och att jag inte behöver vara så envis att jobba ända tills mammaledigheten börjar (tydligen något lärarsyndrom). Ska tydligen genomgå något maratonliknande här snart där man borde vara så pigg som möjligt. Så de skrev sjukledigt åt mig för den resterande tiden som är kvar till mammaledighetens början. Jag tänkte fälla en tår när hon sa det, för jag hade ju tänkt att nu när det är så lite kvar så skulle jag orka ända fram.. Det känns lite som att snubbla på mållinjen.. Och tänk OM det skulle bli bättre? Då kommer det att kännas jättedumt att vara hemma... Jag är ju inte riktigt så bra på det här med sjukledigt utan att "vara sjuk", vilket har kunnats konstateras redan tidigare i år. Nå, nu hjälps det inget annat än att lära sig.

Nu börjar ju egentligen en ny fas igen. Att "bara" vänta på att hon ska födas. 57 dagar till BF idag. Gå tid, gå!
Här är en bild på bebbens senaste present. En body som min mamma köpt i Israel förra veckan. Så fin!


Ei kommentteja: