lauantai 13. huhtikuuta 2013

Sängen då?..

Har nu sovit ganska många nätter (+ ganska mycket på dagarna) i vår nya säng. Den har blivit min nya favoritplats på dagarna även om det känns som om jag inte kan njuta av den fullt ut eftersom mina sovställningar för tillfället är ganska begränsade. Dessutom väntar jag SÅ på att ligga i den utan gravidmage. Sängen formar sig enligt kroppsvikten, men min mage är inte tillräckligt tung, så den blir kvar när resten av mig sjunker ner.. Så lite obelväm är den därför ibland..

Igår var vi till rådgivningen på synnytysvalmennus. Insåg då vi satt där att det ännu känns väldigt overkligt att vi ska vara med om en förlossning. Men efter gårdagen har jag nog mer börjat fundera på saken. Bassängen, som lär finnas i en av förlossningssalarna, lät intressant att pröva. Hoppas bara på att min foglossning inte ska vara så hemsk då längre.. Min rådgivningstant tröstade mej med att det faktiskt kan bli bättre. Hoppas hon har mer rätt än läkaren som sa att det inte kommer att bli bättre..

Ei kommentteja: