tiistai 16. huhtikuuta 2013

10,4

Vårens hittills högsta temperatur hos oss! I skuggan till på köpet!! Och regnet har under de senaste dagarna smältat bort så mycket snö och is att det snart är bar mark överallt. Aah, äntligen vår!

Det har nu gått en vecka sedan jag lämnade på "gravidledigt", som min svåger tyckte jag skulle kalla det, och jag känner mig nog lite piggare på dagarna nu när jag kan vila när som helst. Foglossningsvärken var faktiskt bort här under ett par dagar, men inatt kom den på besök igen. Magen börjar också vara ganska tung, och ibland orkar jag inte annat än ligga, men ibland så känns det helt okej och då försöker jag hålla igång lite. Det värsta är ju att man sällan kan förutspå hur länge det känns bra som t.ex. idag när jag var en sväng till stan (en hel timme!) och kolla lite tyger + mathandla. Ett besök till apoteket var ett av de främsta ärenden jag hade, men dit orkade jag inte sedan.. Kanske jag borde börja med det viktigaste ärendet nästa gång...

Såg också några taggade volleybollspelare på stan idag. Ikväll är det andra matchen i finalen, dit min snälla pappa skaffat biljetter. Så hoppas att magen och höfterna orkar hänga med hela spelet.

Ei kommentteja: