maanantai 28. maaliskuuta 2011

nya tag

Jag hör säkert till en väldigt liten minoritet, men jag gillar måndagar! På något vis ges man en chans att ta nya tag och börja från början när det blivit en ny vecka. Det enda negativa med denhär dagen var det man möttes av då man såg ut imorse och såg all snö som (igen) hade täckt marken som redan var på väg att bli bar.. Tur så har en stor del redan smält tack vare solen som lyser. Och tur så ger meteorologerna nytt hopp om att våren ska börja på allvar i helgen, och det är nog verkligen på tiden tycker jag när det då redan är april!...

Förövrigt har jag kännt mig mycket vuxen idag då jag för första gången i mitt liv sökt riktigt arbete, icke sommarjobb, utan riktiga "året-runt-jobb"! Spännande att se hur det går nu då..


Har också passat på att "sola" lite här på Vasa-lägenhetens balkong.
Och när man blundar, njuter av solens värme och lyssnar till fåglarnas kvitter, så kan man lura sig själv att det redan är sommar...

Ei kommentteja: