sunnuntai 22. huhtikuuta 2012

Update från sjukstugan

Det blev så olidligt med halsen så jag var tvungen att besöka sjukhuset i hopp om att få antibiotika mot det jag trodde var angina. Sjukskötaren som tog emot mig sa direkt, utan att ens ha kollat i min mun, att hon inte tror att det är angina utan något virus som är i farten. Hon hade haft 14 patienter igår med dylika symptom som jag har. Eftersom resultaten på svalgodlingen kommer först imorgon, fick jag ingen antibiotika ännu, utan tre dagars sjukledigt (till att börja med, sa hon!..) och rekommendation att äta mycket glass och värkmedicin och på så sätt bedöva det onda. Så jag var och storshoppade till apoteket och ska nu försöka överleva med hjälp av det. Det gör ont t.o.m. när jag dricker vatten, men jag läste på något diskussionsforum att kolsyrade drycker skulle vara lättare att dricka, och faktiskt är det sant! Fattar inte hur, men vad gör det, huvudsaken är att det fungerar!

Nu till näst ska jag försöka bedöva mig med Idols. Kom ihåg att rösta på nr 15 nudå!!

2 kommenttia:

Catharina kirjoitti...

Hälsningar från en annan sjukstuga! Ja spyr, hä byrja 6 imoris o hittills ha int nå hollsta in :| hipp hurra fö oss!

mymme kirjoitti...

Ne huhu! No er he uslit! Nå, vi måst ta e från den ljusa sidan: båda tautina er bra bantningskura! I tiin hals int naa ner å i min får int ja naa ner..