sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

En så dålig start

Ifall jag inte redan hade bokat flygresan hem hade jag nog låtit vr ha sina tågresor och låtit bli att åka alls! Igårkväll när jag skulle boka resan ner så dök det upp en text att nätbutiken inte fungerade förrän idag kl 6.00. Nå, idag slog jag in resan och skulle välja ett erbjudande, som gör att det blir mycket billigare att åka, men plötsligt fanns det ingenstans! Ännu igårkväll kl 23, då nätbutiken inte fungerade fanns erbjudandet, så jag ringde vr. Näe sidu, det finns bara en viss mängd av biljetterna och de tycktes ha tagit slut under natten DÅ MAN INTE ENS KUNDE BOKA!! Så nu betalar jag betydligt mer för min resa än vad jag hade planerat.. Kan det starta något sämre? Jo.

Så sitter jag här i all sköns ro nu då på min dyra tågresa och plötsligt smyger en katt(!) fram bredvid bänken och stannar och blänger på mig!!!* I min hast och frustration har jag missat att jag valt plats i en djurvagn då jag bokat! Så nu delar jag vagn med en katt. Gissa om jag kan sitta så lugnt som jag sitter på bilden längre..

* edit för de som inte vet: Jag är livrädd för katter, tycker dom är fruktansvärt lömska!

2 kommenttia:

Johanna kirjoitti...

Men Malena, katter är ju så super söta. ;) Jag hejjar på Torsten ikväll!

mymme kirjoitti...

Kan tyvärr int hålla med om det första, men desto mer om det andra du skrev! :)