tiistai 3. huhtikuuta 2012

Sömntåget

Fick boken "Kloka råd för hem och hälsa" till födelsedagspresent av mina föräldrar, men har inte haft tid att läsa den förrän ikväll. Det fanns massor med bra och intressanta tips, idéer och recept. Ett som jag fastnade för var sömntåget för smygvilare*. I en veckas tid ska man gå och lägga sig så fort man är trött och ifall man har möjlighet till det. Efter en vecka ska man vara som en ny människa! Tror jag ska prova på det och tar natt nu. Gonatt!

* En smygvilare slötittar på tv, pillar med datorn eller talar långa "oviktiga" telefonsamtal istället för att gå och lägga sig och börja sova då man är trött. Sedan jag skaffat iphonen har jag verkligen blivit en smygvilare! Kan ligga långa stunder och slösurffa på nätet fastän jag gått till sängs..

1 kommentti:

Elena kirjoitti...

Sömntåget sku säkert vara riktigt bra för mig också :)