maanantai 30. toukokuuta 2011

i sällskap med röda gubbar


Inleder veckan med årets första jordgubbar. Mmm..

Jag har antagligen redan tidigare konstaterat det, men konstaterar det igen (så länge det ännu känns så) att jag gillar måndagar. Då kan man börja från noll och ha stora planer för resten av veckan. Annat är det ju sedan om de följs eller ej, men det är en annan femma.. Mina planer för denna vecka är att inskaffa tyg, matta, sy kuddar och allmänt fixa på terassen. Blommor ska också inhandlas eftersom det ännu gapar tomt i alla krukor. Har en liten hjälpreda här också några dagar denhär veckan (sambons systerdotter) och med henne brukar man bli effektiv, så jag hoppas på det. Imoron är jag då "ledig" från att vara eftistant, och vädret verkar vara på min sida, så då ska det solas! Sällskap anyone?

Ei kommentteja: