keskiviikko 5. tammikuuta 2011

Vart tog julstämningen vägen?

Jag älskar julen och allt vad det för med sig. Jag tycker om att bara sitta i soffan med en glöggkopp i handen och lyssna till julmusik, och i flera år har jag haft den julstämningen hela december och brukar njuta av den ännu långt in i januari.

Men i år har det hänt något konstigt.. Jag vill städa bort allt det lite julpynt jag har redan nu! Och det är ännu över en vecka till tjugondaknut!... Vad har hänt mej?!...    Nu vill jag istället laga nytt i hela hemmet, nya färger, nya sofföverdrag, möblera om å sånt och invänta sommaren.

Här är bilder på typ de enda ställen jag har julpyntat (orsaken till de fåtaliga juldekorationerna är graduskrivande och feber julveckan).

Vårt "julbord" som jag plockade ihop först på juldagen (ljusen Partylite, dockorna fick vi i julklapp)


och mina nya julgardiner som jag är supernöjda med. (tygen från Eurokangas, bandet från Sinoopperi och sömmerskan kan jag länka till senare om hon ger lov)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

och jag som förr brukade gråta över att julgranen åker ut redan(?) 20 dag knut, börjar bli urled vår barriga gran... konstigt värre!

mymme kirjoitti...

int börjar vi väl bli gamla?...