maanantai 14. tammikuuta 2013

Gott Nytt År!

Såhär 2 veckor efter nyårsafton tänkte jag "öppna" bloggen igen. Igår städades julen bort (för sista gången i den här lägenheten!!) och nu känns det som om vardagen återfunnit sig igen efter julbubblan. Jag tänkte sammanfatta året 2012 och temat för året får vara "Nya upplevelser":

- Eurovision Night, jobbets storsatsning. Helt underbart och häftigt!
- Fick följa kusinen i Idols, både via TV och på plats i Peacock i Helsingfors. Ett häftigt sätt att få vintern och våren att gå. Funderar lite på hur vi ska få tiden att gå i år?...
- Stafettkarnevalen som lärare. En ny och lite mer stressad situation än att vara med som deltagare.. Men hade otroligt bra sällskap, tack Catharina!
- Fick sommarlov som lärare för första gången.
- Under vintern började vi leta förlovningsringar och hade i flera månader beslutsångest över vilka vi (jag) skulle välja innan vi bestämde oss i juni och förlovade oss i juli. :)
- Blev bilägare för första gången
- I somras hann vi i flera veckor glädjas över att vi trodde att vi var gravida, ända tills det under ett läkarbesök kom fram att det var fråga om en tuulimunaraskaus (ofostrig graviditet på svenska, tror ja..) och känslan när mattan drogs undan var fruktansvärd...
- I slutet av augusti föddes min systerson och jag blev moster! <3
- En månad senare plussade vi för andra gången året 2012 och är nu halvvägs. Mer om graviditeten i ett annat inlägg.
- Beslöt oss för att köpa hus och hann bli tomtägare och bostadslånetagare innan året tog slut.
- Firade mamma som fyllde 50 år.

Det var alltså massor med nya upplevelser under fjolåret, och det här året ser jag fram emot åtminstone två nya: beibin och husbygget. Därmed kommer också bloggen att ha dessa två huvudteman i år.

Jag avslutar detta inlägg med en hyllning till ÅRETS LÅT år 2012:


3 kommenttia:

Nina kirjoitti...

Men grattis vad roliga nyheter! :)

Lina kirjoitti...

<3 <3

mymme kirjoitti...

Tack! :)