tiistai 17. heinäkuuta 2012

Semester

Orsaken till tystnaden här på bloggen har varit en semesterresa vi gjorde till Sverige förra veckan. Under den efterlängtade resan, som gör att det känns som om det äntligen är sommar, köpte jag också mitt livs första egna automobil! Det mesta tiden av resan gick åt att kolla bilar och grubbla och ha beslutsångest, men vi hann också träffa tjocka släkten, kokkolaflickor och shoppa både in i stan och i de närliggande städerna. Ett häftigt ställe som kan rekommenderas var Stockholm Quality Outlet i Barkarby.

Veckan gick alldeles för snabbt och jag hade gärna varit en vecka till, men då tror jag nog att vår kära gammelmoster (eller GårrMoster) och man hade tröttnat på oss.. Kanske vi gör ett nytt besök i höst?

Vi hade tänkt komma tillbaka via Åland, men alla färjor var så fullbokade så vi var tvugna att köra upp till Umeå och komma över med RGline. Finns det en mer tråkig båt??!!! 4 timmar kändes som 8... Nå, åtminstone fanns det en restaurang ombord. Var inte ens säker på det innan vi steg på..

Fotade gjorde jag sämre än någonsinn, men några bilder från Outleten, bilen och firandet av bilköpet bjuder jag på.

Ei kommentteja: