tiistai 29. marraskuuta 2011

Tystnaaaad....

Hade ju ett inlägg igår om att min kropp vill att ja ska vila lite. Idag fick jag det till pappers av en hälsovårdare! Vaknade med ögoninflammation och en ännu sämre röst än jag hade igår, så jag körde iväg till arbetshälsovården för att få ögondroppar och den här dagen sjukledigt. När tant hälsovårdare sa att ja sku stanna hemma resten av veckan och inte använda min röst alls under den tiden tänkte jag falla av stolen!! Den här veckan kommer nog att bli en av de längsta på lääänge... Alla som känner mej vet hur svårt ja har att vara tyst, ja vem vet, kanske det just är mitt kännetecken! Och nu ska den här munnen hållas stängd i en vecka!!!! Voi, voi...

Sen skulle man ju kanske tro att det är skönt att "bara" vara hemma (eftersom jag inte är sängliggande med feber och dylikt), och jo, till en del, men för en lärare blir det nästan dubbelt med jobb om man är sjuk.. Egentligen är man inte skyldig att planera något om man är sjukledig, men gör man inte det har man mycket mer att reda upp då man kommer tillbaka. Så jag har nu suttit hela dagen och planerat resten av dagarna framöver. Men nu är det mesta ändå gjort, så kanske jag kan vila mej också lite under sjukledigheten nu. Och droppa ögongegga (5 ggr om daan!) Det är vad jag ska göra de kommande dagarna.

2 kommenttia:

Elena kirjoitti...

Kom ihåg att vila sen! Hur svårt det än är! Annars tar det så mycket längre att bli frisk. Krya på dig! H. Moraltanten ;)

mymme kirjoitti...

Det är bra, moraltanten, att du påminner! :D Jag kan ju ibland ha lite svårt med att vila...