maanantai 28. marraskuuta 2011

Advent

Idag hade jag mera ork och fick fixat fram lite julstämning i köket. Adventsljusstaken är på sin plats och det första ljuset brinner en dag senare än hos de flesta, men bättre sent än aldrig, eller hur?

Jag kommer ihåg att vi hemma hos oss alltid hade en lite lugnare period, gällande fritidsintressen och dylikt, under advent. Med de tankarna i bakhuvudet bestämde jag mig igår för att jag ska börja varva ner inför jullovet nu redan, så känns det (förhoppninhsvis) inte så kort sedan när det väl gäller. Ikväll blev jag t.o.m. tvungen att stanna hemma från tablå/körövningen eftersom jag har tappat rösten*... Verkar som om min kropp också tycker att jag ska vila mera...

*insåg idag att en lärare utan röst inte är en så bra kombination...

1 kommentti:

Paps kirjoitti...

Va fint det ser ut!