sunnuntai 25. elokuuta 2013

Mera sensommar

Det börjar kännas som höst i luften, men vi har försökt leva lite "sommarliv" ännu. Det känns som att vi lite missat den alldeles underbart varma sommar som vi haft i år och att åtminstone jag återfått min njutningsförmåga först nu. När hettan började i maj och jag var höggravid, så kunde jag verkligen inte njuta av den, utan låg i skuggan och flämtade. Efter att Thilde föddes kunde jag inte heller njuta av någonting alls och speciellt inte av värmen som jag upplevde att gjorde allt värre, då jag inte visste hur mycket eller hur lite jag kunde klä på henne. Varje gång vi for ut med henne kändes nästan som fysiska träningspass då jag fick tvinga mig att sitta där och tänka att det blir säkert lättare för varje gång. Inomhus var det inte heller lätt då vi hade över 30 grader och jag var säker på att hon skulle få syrebrist och värmeslag, samtidigt som vi inte vågade vädra, då vi var rädda att det skulle dra och hon skulle bli förkyld.. Men det blev lättare och till min räddning kom några kallare dagar och när hettan började på nytt kändes det lite bättre redan. Men förmågan att slappna av och njuta av vardagen har först nu börjat komma tillbaka. Och jag hoppas innerligt att också nästa sommar blir varm och att det då går att njuta lite mer. Men som sagt, nu den senaste veckan har Thilde också fått uppleva lite av det som hör till våra sommartraditioner:

Morbrors fotbollsmatch




och kvällstorg


Och under båda så låg hon som hon brukar då det är folk och happening runtomkring: med vidöppna ögon så att hon bara inte ska gå miste om något.

Igår var vi på ett mycket härligt bröllop men då fick hon ändå ge vika för tröttheten. Till slut så tog "Nukkumatti" (John Blund) över, fastän hon hur kämpade emot. Av någon konstig orsak så tar jag mycket färre bilder när vi är någonstans nuförtiden... men några bilder fick jag ändå tagit på den otroligt  fina kvällen och det mysiga bröllopet. Tyvärr fastnade inget från maten, den var för god för att en hungrig ammande kvinna skulle hinna fota...



Det vackra brudparet som skär bröllopstårtan.

Den yngsta bröllopsgästen

och hennes kompis hade också egna bordsplaceringsstenar.



Festligheterna fortsätter med 1-års kalas idag och på fredag. Nästa lördag är det sedan igen dags för nytt bröllop, sommarens sista. Jag har sedan den här veckan börjat med en "diet" (eller "mer normalt liv" kanske det kallas) då jag endast får äta sött på fester eller högtider. Så det är bra att det är så många fester nu, så blir inte abstinensen så svår... ;) (eller hur Linda?)

Ei kommentteja: