maanantai 19. elokuuta 2013

Lång paus igen

Alltså jag förstår inte hur ni, som har fortsatt att blogga i samma takt som tidigare fastän ni fått barn, har hunnit eller orkat?! Vi har ju en relativt snäll baby, men ändå finns det ju inte många lediga stunder på dagen!.. Hur som helst så lyfter jag på hatten åt er! Här börjar det vara snart två månader sedan jag senast hade tid att skriva så nu blir det igen en lång radiramsa på vad som har hänt.

Tösen har växt, fått sitt första vaccin (Rota-vaccinet), varit på både bröllop och möhippa, hälsat på släkt och vänner,

t.ex. här är vi i Terjärv och hälsar på hos C som har födelsedag idag.  Grattis! :)


 varit sin första tripp till Vasa 

 
då modern var på denna underbara kvinnas möhippa


och igår blev hon äntligen döpt.

 
Elana Thilde Minea
Thildes "bonus-fammo" hade gjort en alldeles underbar tårta,
både till uteseende och smak.

Vädret var perfekt! 18.8 har nu två år i rad levererat fantastiskt väder!

Den senaste veckan har varit SÅ intensiv, även om jag haft STOR hjälp av vår bådas familjer, och nu är jag helt slut! Jag är riktigt förvånad över hur Thilde har orkat med allt så bra som hon har. Jag känner mej som om jag skulle ha sprungit ett maraton. Idag ska vi fortsätta festandet med att fira min morfar som fyller 80 år. Egentligen skulle vi också ha haft en kollegas 50-års fest idag, men det måste vi nog tyvärr skippa. Och det är inte likt mej, så trött måste jag nog vara!

Samtidigt som vi städat inför dopet har vi också försökt packa saker inför flytten, som snart är en månad efter beräknad tid. Golvet som de gjöt (heter det så?) för 19 veckor sedan hade inte torkat förrän nu i förra veckan!... 8 veckor brukar man räkna med... Men nu ska vi väl då tro att det börjar gå lite snabbare framåt och att vi skulle få flytta i början av september. 

Här packar vi tillsammans med mommo och Thildisen. Denna bild beskriver henne ganska bra, hon vill vara med och trivs bäst där det händer. Brås lite på sin mor kanske...


Det var någon som hade önskat att jag skulle skriva en förlossningsberättelse och det ska jag nog göra, bara jag hinner. Den kommer antagligen att ha längden av ett kandidatarbete när den är klar, så därför kommer det att ta en stund för mej att skriva den.

3 kommenttia:

Catharina kirjoitti...

Jippii!! Äntligen ;)

O tack fö gratulationerna! Om i e liika läng tills nästa inlägg kantzi ni ha hända ti Sthlm et varv fyri ;)

KRAM <3

mymme kirjoitti...

Haha :) Ja ska no fösök skriv liti oftare, men håx int ta na stress åv e, så kanski int ja hindar me så mang furi vi förhoppningsvis komber tii! :) kram

mymme kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.