sunnuntai 10. huhtikuuta 2011

vårtecken

"Våren kommer smygande en morgon i april..." så sjunger man i en sång som hört till en av mina favoriter ända sedan jag lärde mig den då jag gick i lågstadie. Och det är såå kuul att följa med då snödrivorna (som man aldrig trodde att sku försvinna) bara drar sig tillbaka och blir mindre och mindre.


Ett annat vårtecken för dagen är att vi inlett terass-säsongen i gott sällskap. Vi skaffade glas runt vår terass* i höstas, ett mycket smart drag, för det förlänger utesäsongen betydligt när man nu redan kan dricka kaffe på "utsidan" och njuta av solens värme.



* av vilken jag hoppas att verktygen, som skymtar bakom stolorna på bilden, snart försvinner så man kan få börja inreda ordentligt.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tack för att vi blev bjudna! Kakan var smarrig!

Liiiiina kirjoitti...

jag blir ockaå gärna bjuden på kaffe (saft) på er nya terass!